Wedding planner czy warto?
Dla jednych par to dodatkowy i niepotrzebny koszt. Dla drugich bezcenne wsparcie, bez którego nie dałyby rady zorganizować wszystkiego tak, jak sobie wymarzyły. Jako, że fotografią ślubną zajmujemy się od wielu lat mamy wyrobione zdanie na temat usług wedding plannera. I chętnie się nim z Wami podzielimy. No więc czy w przygotowaniach do ślubu potrzebna jest osoba z zewnątrz?
Czym zajmuje się wedding planner?
Krótko pisząc, wedding planner (doradca ślubny) – zawodowo planuje i organizuje śluby i wesela. Opracowuje harmonogram działań i sporządza budżet. Jest kreatywną duszą: służy radą w wyborze motywu przewodniego, atrakcji i godnych zaufania podwykonawców. Czuwa nad przebiegiem uroczystości i przyjęcia według scenariusza stworzonego z nowożeńcami. Rolą wedding plannera jest także dopilnować, by każdy z dostawców zrealizował swoje usługi na najwyższym poziomie i w ustalonym zakresie.
Wedding planner – brać czy nie?
Na pewno warto rozważyć tę opcję. Bez względu na to, czy będzie to wsparcie częściowe (np. przy planowaniu i organizacji) czy kompleksowe (planowanie, organizacja i koordynacja imprezy). Już uzasadniamy dlaczego.
Z wedding plannerami mamy do czynienia na dwóch frontach. Po pierwsze zgłaszają się do nas w imieniu narzeczonych w związku z poszukiwaniami profesjonalnego fotografa ślubnego. Po drugie: mamy okazję podglądać ich w akcji. Nie raz i nie dwa realizowaliśmy reportaże ślubne podczas wydarzeń, którymi zarządzali właśnie konsultanci. I śmiało stwierdzamy, że naprawdę są wsparciem dla młodych!
Według nas zawodowy doradca jest opłacalną inwestycją. Zdejmuje z barków narzeczonych mnóstwo obowiązków i co tu dużo pisać: redukuje związany z nimi stres. To właśnie on odpowiada za poszukiwania kontrahentów i za stały kontakt z nimi, negocjuje ceny, pilnuje terminów rozliczeń, kontroluje wszystkie organizacyjne szczegóły. Na etapie planowania i przygotowań do młodej pary najczęściej należy „tylko” akceptacja pomysłów, a w dniu ślubu radosne celebrowanie.
TO WAŻNE!
Wedding plannerzy mają bardzo szerokie kontakty z ludźmi z branży. Dlatego swoim klientom są w stanie zaoferować korzystne warunki współpracy ze zleceniobiorcami: zniżki lub dodatkowe profity. W efekcie można zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze.
O co pytać wedding plannera?
Profesjonalny i doświadczony konsultant ślubny z pewnością krok po kroku omówi poszczególne etapy współpracy i przedstawi zakres swoich obowiązków. Nie mniej jednak warto wiedzieć, jakie kwestie poruszyć z nim już na pierwszym spotkaniu.
Oto kilka podstawowych pytań:
- Jakie usługi konkretnie są w ofercie?
- Ile osób zajmuje się organizacją ślubu i wesela (działa w pojedynkę czy ma współpracownika/zespół)?
- W jaki sposób wyliczany jest koszt usługi? (godzinowo / projektowo / prowizyjnie)?
- Kto odpowiada za wybór podwykonawców?
- Jak wygląda model współpracy i częstotliwość kontaktu?
- Czy dysponuje portfolio i rekomendacjami?
- Każde dodatkowe nurtujące Was pytanie – organizujecie ślub i wesele Waszych marzeń. Nie ma więc miejsca na wątpliwości i niedopowiedzenia.
Ślub i wesele dopięte na ostatni guzik
Dzień ślubu i wesela jest bardzo dynamiczny i emocjonalny. O tak wielu sprawach należy pamiętać i tak wielu z nich trzeba dopilnować osobiście. Zdarzają się też przecież sytuacje kryzysowe, które wymagają szybkiej i zdecydowanej reakcji. Właśnie dlatego uważamy, że obecność wedding plannera jest bezcenna. Z nim u boku nie musicie się martwić: czy winietki są prawidłowo rozmieszczone? Czy na stołach jest wszystko, czego potrzebują goście? Czy dekoracje w kościele i na sali są odpowiednio ułożone? Czy dla każdego z gości jest przygotowany nocleg? Możecie oddać się beztroskiej szampańskiej zabawie z najbliższymi do białego rana!
Ps. Jeśli szukacie weselnych inspiracji, zajrzyjcie do naszego portfolio (https://www.nadwaaparaty.pl/portfolio-fotograf-slubny/). Znajdziecie tam romantyczne sesje narzeczeńskie, wzruszające reportaże ślubne i bajeczne plenery ślubne. Miłego oglądania!