Pandemia koronawirusa sprawiła, że branża eventowa od ponad roku praktycznie nie funkcjonuje. Jej konsekwencje odczuwamy nie tylko na co dzień. Rzutuje też na naszych planach. Przed trudnymi decyzjami postawione są m.in. pary szykujące się do ślubu. Z jednej strony obawiają się, że uroczystość może nie odbyć się w ustalonym terminie. Z drugiej, jeśli dojdzie do skutku, to trzeba mieć przecież zarezerwowanego dobrego fotografa ślubnego. Jak poradzić sobie w tej sytuacji? Co możemy zrobić jako usługodawcy?
Od kiedy wesela będą się odbywać?
Cóż, prawda jest taka, że: tego nie wie nikt. I wcale nie dziwi nas fakt, że narzeczeni czują niepokój w związku z organizacją wymarzonego ślubu w najbliższych tygodniach i miesiącach. Niektórzy już zostali zmuszeni do przełożenia daty uroczystości. Inni poważnie taki scenariusz rozważają mimo zapowiadanych poluzowań obostrzeń. Na ten moment nie znamy konkretnych terminów, kiedy branża weselna będzie mogła ruszyć ani limitów, jakie będą obowiązywać.
Naukowcy i obserwatorzy twierdzą, że powoli wchodzimy w okres spadków zakażeń. Rośnie też liczba osób zaszczepionych, co napawa nieśmiałym optymizmem. A więc bardzo prawdopodobne jest, że śluby zaplanowane na miesiące letnie dojdą do skutku. Oczywiście w określonym reżimie sanitarnym. Jednak na oficjalne informacje jeszcze wszyscy musimy cierpliwie poczekać.
Realizacja reportażu ślubnego – umowa z fotografem
Wraz z wprowadzeniem przez rząd obostrzeń całą branżę weselną, w tym także fotografów ślubnych, zalała fala wiadomości od klientów z pytaniem: co teraz? Co z wpłaconymi zadatkami? Jak wygląda sytuacja z przełożeniem terminów? Czy i na jakich zasadach można zrezygnować z usługi? Co z karami umownymi?
Dobrze skonstruowana umowa z usługodawcą reguluje zazwyczaj większość wspomnianych kwestii. Dokumenty, które podpisujemy z naszymi klientami, zawsze są przygotowywane starannie i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Po to, by obie strony były zabezpieczone przed „niespodziewanymi wypadkami losowymi”. Obecną sytuację śmiało możemy podpiąć pod kategorię tych „niezwykłych”. I uważamy, że od każdej ze stron wymaga odpowiedniego podejścia.
Ludzka twarz biznesu
Pandemia nie służy nikomu. Jesteśmy fotografami ślubnymi od lat, a z sytuacją tego kalibru mierzymy się po raz pierwszy. Doskonale rozumiemy obawy naszych młodych par, rozmawiamy z nimi i uspokajamy. Przecież to musi się kiedyś skończyć. I znów będzie normalnie. Choć z biznesowego punktu widzenia, my jako fotografowie ślubni, też jesteśmy postawieni pod ścianą, to zależy nam na utrzymaniu dobrych relacji z klientami. Koronawirus dotknął każdego w różnym stopniu. I ważne jest, byśmy się nawzajem wspierali.
Nowe zasady współpracy
W obliczu nowych wyzwań, jako usługodawcy jesteśmy otwarci na rozwiązania, które będą korzystne dla naszych klientów i dla nas. Dlatego każdą współpracę traktujemy indywidualnie.
Jakie działania proponujemy konkretnie?
- Przekładanie terminów – jeśli tylko nowy termin ślubu jest wolny w naszym kalendarzu, naturalnie zgadzamy się na realizację usługi bez żadnych konsekwencji. Mamy tę przewagę, że pracujemy w duecie, więc jeśli nawet dwie daty pokrywają się, możemy zaproponować obecność jednego fotografa. Natomiast w przypadku, gdy umowa jest skonstruowana na 2 fotografów, we własnym zakresie możemy zapewnić dodatkową sprawdzoną osobę. Rozwiązanie to nie generuje dla narzeczonych żadnych kosztów. Co ważne: gwarantujemy realizację zlecenia w 100% na takim poziomie, jaki charakteryzuje wszystkie nasze reportaże ślubne.
- Godne zaufania zastępstwo – jeśli nowa data ślubu będzie pokrywać się z naszymi zaplanowanymi zobowiązaniami, nie zostawiamy Was na lodzie! Polecimy Wam fotografów ślubnych, za których ręczymy i których estetyka zdjęć jest bliska naszej. Żebyście nie musieli tracić czasu na poszukiwania od nowa.
- Zwrot zaliczek – jeśli prośba wynika z sytuacji niezależnej od młodej pary, ma poparcie w umowie lub w grę wchodzą odpowiednie argumenty, to oczywiście dokonujemy zwrotów pieniędzy w ustalonym terminie i w określony sposób.
- Dodatkowe zabezpieczenia – wychodząc naprzeciw Waszym potrzebom i oczekiwaniom, dołożyliśmy dodatkowo 2 zapisy do umowy. Po pierwsze: od razu możecie zaproponować rezerwowy termin ślubu lub wesela. Po drugie: jeśli przyjęcie nie odbędzie się w terminie pierwotnym i we wskazanym terminie dodatkowym, rozliczenie usługi będzie odpowiednio pomniejszone.
Przemyślenie na koniec…
Buduje nas to, że nasze przyszłe pary młode są otwarte na alternatywne rozwiązania korzystne dla obu stron. Empatia i wzajemne zrozumienie w obecnej sytuacji są nieocenione. Raz jeszcze dziękujemy Wam za zaufanie. I mamy nadzieję, do zobaczenia niebawem!
A tymczasem, by zająć myśli i nastroić się pozytywnie, zapraszamy do odkrycia romantycznych historii ślubnych, których byliśmy świadkami. Są one dowodem, że fotografie to ponadczasowa skarbnica dobrych emocji i wzruszeń bez względu na okoliczności.